marți, 14 ianuarie 2014

Fondul clasei - Bun naţional

                  Mă mir că s-a spart buba aceasta numită generic fondul clasei! Problema e aşa de veche încât stau şi mă gândesc care a fost primul : fondul sau şcoala? Primii 12 ani de şcolarizare -gratis şi obligatorii- au stat sub auspiciile acestor fonduri. Probabil dacă învăţătoarea şpăgară era mai puţin nesimţită mai treceau câteva generaţii de sacrificiu până să se întâmple ceva. (eu în prostia optimsmul meu am impresia că o să se schimbe ceva).
                     La TV/Radio se discută intens această problemă. Zeci de părinţi nu mai suportă jugul acestei cheltuieli în plus şi reclamă tot felul de învăţătoare şi profesoare. Toţi cer pedepsirea celor vinovaţi însă nu prea am auzit să se ajungă la fondul problemei.
                    În principiu noi suntem o naţie care se pricepe la orice. Iar dacă nu ne pricepem avem oricum o cunoştinţă care are o altă cunoştinţă care se pricepe. Ne descurcăm cum putem ocolind de fapt ceea ce e  legal. 
                    Dacă statul nu are bani pentru bănci, rechizite,etc. să strângă părinţii acei bani. 
                    Dacă statul nu are bani bolnavul trebuie să-şi cumpere medicamente. 
                    Şi aşa mai departe...
                    Orice disfuncţionalitate a statului  o rezolvăm noi cumva.
                    Mă întreb şi eu  cum ar fi fost dacă am fi reacţionat aşa cum trebuia. Unde am fi fost acum ?
                    Cum ar fi fost dacă în loc de fondul clasei , la iniţiativa profesorului, părinţii ar fi trimis sesizări către minister.Ce ar fi făcut un minister cu mii de sesizări? 
                   Cum ar fi fost dacă la proteste în loc de dansul pinguinului am fi stat să treacă anotimpurile peste noi în aşteptarea rezolvării problemelor ?
                    Cum ar fi fost dacă am fi denunţat medici care nu operează fără şpagă?
                    Cum ar fi fost dacă nu am fi dat şpagă la asistentă ca să schimbe perfuzia?
                    Ce ar fi făcut aceştia ca să se descurce?
                    Şi-ar fi cerut drepturile în mod legal?
Nu e normal ca eu, beneficiar al unui sistem fie el de sănătate/învăţământ/fiscal/etc, să plătesc pentru că  cei din respectivul sistem sunt prea comozi să-şi obţină drepturile.
Aştept cu nerăbdare ziua în care nu o să mai fim aşa de descurcăreţi şi când o să înţelegem că acolo unde-i lege nu-i tocmeală.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu