marți, 20 martie 2012

Honda Pantheon 150 cmc review

De ceva vreme m-am gândit la o alternativă la maşină dar totodată şi la bicicletă. Motivele renunţării la maşină cred că sunt destul de clare pentru oricine. Inconvenientul cu bicicleta e transpiraţia şi timpul mare pentru distanţele relativ lungi.
Aşa că de ceva vreme am achiziţionat o Honda Pantheon 150 cmc în 2 timpi 17340 km la bord. Cel mai mare plus la acest scuter este sistemul de frânare CBS. Acesta funcţionează astfel: acţionând frâna spate automat sistemul frânează şi roata faţă în funcţie de intesitatea tragerii de manetă. Cu acest sistem am uitat ce înseamnă emoţia unei frânări cu un motor în care îţi dozai piciorul în funcţie de mână. Sistemul este foarte bun în curbe, nisip, suprafeţe umede. Un alt avantaj este locul de depozitare unde pe lângă o cască integrală îţi mai rămîne suficient loc pentru geanta cu aparatul foto sau 6 doze de bere. Acceleraţia este destul de rapidă ajugînd uşor la 80-90km/h. Practic rare sunt momentele când de la un semafor la altul te ajunge cineva.
Ca şi minusuri : dimensiunile destul de mari ale scuterului. Parbrizul devine neclar cu timpul. Butoanele de semnalizare nu sunt potrivite pentru cineva cu degetele relativ scurte. La viteze de 90-110 km/h turbulenţele de aer se simt destul de urât având impresia că ori eşti în aer ori scuterul vrea să plece sub tine.
Dar să trecem la socoteli şi să vedem cât ne costă acest scuter per fiecare kilometru parcurs. Costul îl voi calcula la fiecare aproximativ 1000 de km parcurşi.
Deci avem aşa : 3200 lei cost achiziţie scuter (inclusiv înmatriculare şi asigurare pe 6 luni)
1076 lei investitie in piese ( schimbat plăcuţe frână, antigel, ulei 2t, suport număr, schimbat kit pompă apă plus pinion, schimbat cauciucuri michelin, schimbat bujie şi filtru aer )
285 lei 51,3l benzină
-----------------------------------------------
TOTAL 4561 lei pentru 1116 km parcurşi
Preţ per kilometru exploatare 4.09 lei
Media consumului este de 4,6l/100km 90% din ei fiind efectuaţi în oraş in perioada noiembrie 2011- martie 2012 deseori temperatura fiind între 0-5 grade celsius. Stilul de condus moderat spre agresiv.
Revin cu calcule după altă mie de km parcurşi.


Calcule dupa 3000 km efectuati

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu