joi, 28 iunie 2012

Honda Pantheon 150 cmc review 3000km


După cum ziceam aici am început să circul de câte ori e posibil cu un scuter Honda Pantheon de 150 cmc 2t.

Până acum am parcurs aproximativ 3000 km, mai exact 2989 km 90% din ei fiind facuţi în oraş. Plusurile scuterului le-am mai enumerat. După ceva timp te obişnuieşti şi cu dimensiunile măricele ale scuterului astfel că nu mai e o problemă să te strecori la semafor. În articolul anterior vorbeam despre tendinţa de a pierde aderenţa roţii faţă la viteze de peste 100 km/h. Problema se rezolvă destul de simplu întărind arcul de la roata spate care are 4 setări. Un minus la acest scuter rămân în continuare suspensiile care te zdruncină oricum le-ai seta.

În 2989 de km scuterul a consumat 121,96 litri benzină care au costat 698 lei. Consumul mediu la aceşti kilometri este de 4,08 l/100km. Media este oarecum mărcică deoarece aproximativ 1000 de km au fost efectuaţi la temperaturi cumprinse între -2 şi +5 grade. Ca fapt divers cel mai mare consum a fost de 5,5l/100km iar cel mai mic de 3.3l/100km.

Una peste alta în 2989 de km scuterul m-a costat 5248 lei.(achiziţie, înmatriculare, schimbat piese, benzină) astfel că rezultă un cost de 1,75 lei/km.

11 comentarii:

  1. Salut, am un scuter ca al tau si am cateva intrabari. Lasa-mi te rog un contact.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poţi să întrebi aici, poate vor fi nişte răspunsuri lămuritoare şi pentru alţii.

      Ștergere
  2. Cum setezi suspensia spate, sistemul de racire trebuie aerisit cand schimbi antigelul. Al meu fata de al tau are suspensiile moi si nu simt nimic, absiolut nimic :D, in schimb la viteze de peste 90 (prinde maxim 110) simt ca pleaca de sub mine. daca esti din Buc de unde ai luat placute fata ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suspensia spate o setezi de amaortizor/arc. In partea de jos e un fel de roata dintata pe care o invarti in 4 pozitii cu o cheie speciala. Eu am cumparat scuterul cu tot cu trusa lui de scule. Daca nu ai cheia respectiva poti filosi la fel de bine o surubelnita si un ciocan.

      Da, trebuie aerisit sistemul de racire cand schimbi antigelul, altfel risti sa iti intre prea putina apa si sa ai aer pe instalatie. Eu la vechiul antigel i-am dat drumul pe sub scuter de la un furtun ce iesea din radiator. Apoi am umblut sietmul cu antigel prin borcanul care e pe tunel langa rezervorul de benzina. Aerisitorul e in comportimentul de sub sa pe dreapta mai jos de rezervorul de ulei. E un plastic lunguiet ce trebuie demontat iar sub el e un buson din metal sub presiune pe unde faci aerisirea.

      Eu sunt din timisoara iar placutele le-am cumparat de la http://www.motobikeshop.eu/ Daca aveti nevoie de poze lasati adresa de mail si va trimit.

      Ștergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma gandeam totusi sa il schimb pe un motor. Pentru iesiri in afara orasului e nevoie de mai multa putere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am avut motor. Un Ducati. Pentru iesiri chiar e mic pantheonul. Si eu ma gandesc sa il schimb dar tot pe un maxiscuter. Momentan am in plan Honda forza de 250 sau Suzuki burgman 250/400. oscilez. O sa trimit poze in aceasta seara.

      Ștergere
  5. Trecerea la moto ar trebui facuta, mai ales cu modificarile aduse in 2013 legislatiei. Sunt si mai fiabile decat scuterele. Asfalt uscat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Motor probabil o sa-mi cumpar asa sa il folosesc duminica, in rest nu as avea nevoie de aceea am trecut o data de la motor la scuter.

      Ștergere
  6. bre nene popa imi spui si mie cum se schimba si pe unde becurile de la stop pe frana?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mai am scuterul de ceva vreme dar din cate imi amintesc trebuie dat jos plasticul de sub stopuri si astfel ajungi la ele.Eu am avut nevoie de ceva fire pentru a pune un stop la top case si asa am ajuns la ele.

      Ștergere