marți, 9 octombrie 2012

Bătrâni şi neliniştiţi

               Nu ştiu cum o să ajungem noi când înaintăm în vârstă (eu deja dacă nu îmi notez în agendă ce am de făcut pe ziua în curs cam uit tot) dar cei care sunt acum pe la 60+ sunt destul de dezorientaţi. ,,Căderea ,, comunismului a avut repercursiuni stranii asupra tineretului apăi asupra celor mai în vârstă.
               Pierzând vremea pe la o instituţie a statului am plăcerea să ascult tot felul de replici halucinante. Dacă până azi nu ai fost pe acolo trebuie să iţi spun cum e comparimentată zona de acees. Există o încăpere pentru ,,muritorii de rând,, unde se depun diverse cereri, se ridică diferite acte. Mai există o încăpere (impropiu zis pentru că e un hol ) în care au acces persoanele fizice şi juridice autorizate şi angajaţii lor. Ambele încăperi sunt dotate cu televizoare.
                Deşi scrie mare pe uşă ca e interzis accesul persoanelor străine, deseori în căutarea unui loc unde să aştepţi două zile ca să depui o cerere , intră tot felul de persoane. De obicei nu are nimeni nicio problemă cu ei noi oricum făcând kilometri în instituţie.
                 Ei bine, ieri, apare un domn mai în vârstă care se aşează şi începe să se uite la televizor. Dar nu oricum ci la fel ca vecina Tănţica cu sonorul la maxim ascultândul pe viitorul preşedinte al ţării la 5 dimineaţa în direct şi sunt convins că şi în reluare.
               O domnişoară îl roagă frumos să dea sonorul mai încet la care el răspunde răspicat că nu are chef. I se explică faptul că nu are ce căuta acolo şi că să asculte mai încet emisiunea. El la fel de răspicat îi zice că ce o să-i facă dacă nu dă mai încet, îl dă afară?
               Respectiva domnişoară se duce la portar care încearcă să-i explice că nu are ce căuta acolo şi că să meargă în cealaltă încăpere. Omul refuză la care portarul îi smulge telecomanda din mână. Replica : domne eu sunt cetăţean european, eu am drepturi. Instantaneu am izbucnit în râs iar persoana în vărstă s-a ruşinat de ruşinea lui şi a început cu aceleaşi replici obosite :  sunt operat de hernie, am lucart x ani nu ştiu unde, etc.
               Ştiţi ce campanie aş vrea să ruleze peste tot : Sunt cetăţean european şi am OBLIGAŢII !
Poate ne mai trezim şi noi din drepturi.
Sursă foto.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu