luni, 2 ianuarie 2012

2011,2012,etc

Din păcate şi acest revelion l-am pertrecut tot în faţa televizorului. Schimbând nebuneşte canalele mi-au venit în minte glumele de altă dată. Atunci se parodiau tipologii umane, acum oameni pur şi simplu. Pun mai jos o glumă veche dar nouă care-mi place mult:


-Să nu te apuci să le scrii singur că strici ilustratele!-mi-a spus nevastă-mea, tandră, ca de obicei.

-Le scriem impreună, draga mea, dacă tu crezi că e riscant să scriu singur chiar Şi un ,,La mulţi ani''.
-La mulţi ani? Stereotip, ai? Şablon? Să se spună că-i din obligaţie? De formă! Ca să fie!
-Atunci tu eşti de parere să nu scriem ,,La mulţi ani?''
-Sigur că nu. Există doar atâtea formule care conţin căldura, afecţiune.
-Ai dreptate, Uite, de exemplu, şefului meu îi scriem aşa :,, Cu prilejul Anului Nou, eu şi cu soţia mea vă urăm noi succese în muncă!''
-Alt şablon!
-Nu-ţi place?
-Ca între doua cooperative de producţie. Şi există atâtea formule literare, prieteneşti! Poţi să scrii, de exemplu aşa: ,,In această zi, gândurile mele se indreaptă către dumneavoastră şi familia dumneavoastră''.
-Care familie?
-A lui. A şefului.
-Nu e însurat.N-are nevastă.
-Dar poate are mama...
-Bine, draga,-zic-atunci scriem aşa:,,Gândurile mele se indreaptă către dv. si mama dv.''...
-Nu merge să vorbim de mamă.
-Atunci poate de tată...
Nevastă-mea s-a gândit puţin şi a hotărât aşa:
-Ne-am legat de o formulă care nu se potriveşte în cazul de faţă. Să încercăm altceva. De exemplu, aşa :,,Cele mai bune urşri şi să fie cu noroc!''
-Nu merge! zic. Şeful e bolnav de pneumonie şi chestia cu norocul se potriveste ca nuca-n perete.
-Pneumonie? Foarte bine. Scrie atunci aşa: ,, La mulţi ani şi insănătoşire grabnică''.
-Nu vezi că-i pe dos?
-Ce-i pe dos?
-Urarea. Trebuie întâi insănătoşire şi pe urmă ,, la mulţi ani''. E ordinea firească. Şi în general nu ştiu daca-i bine să amestecăm urarea cu pneumonia.
-Aici - zice ea - ai şi tu dreptate! Trebuie ceva fără mamă, fără tată şi fără pneumonie. De exemplu, aşa : ,, Multe felicitări pentru dv. personal.''
-Pentru ce felicitări?
-Pentru Anul Nou.
-Nu se obisnuieşte. Felicitările se trimit când te avansează, când câştigi la loterie. Aici ar merge salutări sau, poate, imbrăţişări.
-Nu-i specific. Nu se obisnuieşte de Anul Nou.
-Dar ce se obişnuieste, dragă? Ce scriu alţii?
-Alţii scriu simplu: ,, La mulţi ani!''. Atât.
-Simplu, dar frumos. Tradiţional, draga mea.
-Tradiţional, asta ne trebuia! Aşa scriem pe toate : ,, La mulţi ani!''. Vezi că dacă ne-am sfătuit împreuna, am găsit formula?Bine că nu te-am lăsat de unul singur; cine ştie ce scriai pe acolo!...

autor Victor Pitigoi. L-am gasit intr-un almanah Urzica care e aparut inainte de '89

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu