miercuri, 4 ianuarie 2012

Sfaturi pentru cei care dau BAC-ul anul acesta

            Dând ieri peste un blog  al cărui autor are probabil 18 ani mi-am adus aminte de acele vremuri. Totul era al nostru, totul ni se merita fără ca noi să facem ceva. Problema majoră la această vârstă e BAC-ul şi mai apoi facultatea. Majoritatea dintre noi având părinţi ,,campioni'' (sudori, electricieni, frezori, rectificatori, mecanici) eram priviţi cu mare admiraţie de către ei pentru că urma să dăm la facultate indiferent care ar fi fost aceasta. Nu conta dacă era cu taxă sau fără, de stat sau privat, acreditată sau nu - important era ca toţi părinţii să se întalnească la autocar cu pachetul pentru băiatul/fata de la Timişoara,Iaşi, Bucureşti, Cluj. Copilul e la facultate şi îi e greu.
        Problema e că majoritatea părinţilor aveau maxim seralul terminat. Pur şi simplu pentru că făceam o facultate era un maxim de măndrie şi suficienţă pentru ei. Nu au ştiut să ne îndrume spre ceva ce are un viitorul iar dacă intrai la drept sau medicină era ceva de neimaginat. Cam acestea erau opţiunile şi mentalităţile lor.
             Având lumea la picioare am ales să fac ceea ce-mi plăcea la acel moment. Nu mă gândeam la momentul de după. Aş fi preferat să fie cineva care să-mi spulbere visele şi să mă aducă cu picioarele pe pământ.
            Aşa că vin cu un sfat pentru cei care urmează să dea la facultate anul acesta şi nu numai. Alege o facultate care să vă asigure posibilitatea de a lucra independent după terminarea ei. După câţiva ani lucraţi în domeniu să vă puteţi desprinde şi autoriza. Biologie, administrarea afacerilor,litere, istorie,etc pregătesc şomeri pe bandă sau agenţi-reprezentanţi vânzări. Material nu o să vă aducă prea multe satisfacţii. 
               Ştiu, acum sunteţi la vârsta la care propia personalitate e mai importantă decât orice. Cum să fac ceva ce nu-mi place e întrebarea care vă caracterizează. Trebuie să vă gândiţi că e posibil să nu mai aveţi timp deloc de ceea ce eşti tu şi acesta e un preţ prea mare pentru nişte mofturi.

4 comentarii:

  1. O mică remarcă legată de biologie: profesoara noastră de biologie din liceu ne recomanda mereu ca domeniu de viitor ingineria genetică la facultatea de ştiinţe agricole. Depinde acu' şi ce înţelegi prin biologie, dar cercetarea biologică se caută. Între o femeie care ştiu că ştia 3 limbi şi preda şi în afara ţării şi tine .. prefer sfatul ei.

    Idem şi cu literele. Cel care chiar învaţă alea 4-5 limbi din timpul facultăţii bine nu-mi spune că urmează să moară de foame. Nu în lumea interconectată care caută traducători, interpreţi şi translatori în disperare. Desigur, din nou, trebuie să fii bun în ceea ce faci.

    Cu restul articolului sunt de acord.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cei care chiar se tin de treaba o sa reusesca in viata. Dar sunt foarte putini cei care se dedica 100% facultatii/studiului. Marea majoritate sunt undeva la mijloc daca nu chiar sub linie. Eu de exemlu am terminat filosofie. Imi cunosteam toti colegii mai mari si mai mici cu un an decat noi. Dintre noi o singura tipa s-a tinut de treaba si a ajuns foarte departe. Restul ne-am reprofilat pe parcurs. Nu zic ca nu mi-a placut ce am facut, sau am regrete dar ar fi trebuit sa o las ca un hobby si sa fac ceva util.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai atunci iata ca ti-ai rescris articolul: nu facultatea trebuie sa fie "de viitor", ci capul dintre urechi. Daca ai cap intre urechi poti sa faci si arheologia si sa ajungi cercetator important.

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca toti am fi cu capul intre urechi nu ar mai fi avut sens un astfel de articol. si in principiu la 18-19 ani capul e cam oriunde altundeva.

    RăspundețiȘtergere